Langue normande
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-28%
Le deal à ne pas rater :
Brandt LVE127J – Lave-vaisselle encastrable 12 couverts – L60cm
279.99 € 390.99 €
Voir le deal

#14 Les incises, respect de vous

Aller en bas

#14 Les incises, respect de vous Empty #14 Les incises, respect de vous

Message par irangnie1 Lun 28 Mar - 23:19

Forum #14. Respect de vouos

Il s'agit ici des incises dans le discours. Une incise est une expression ou une formule que l'on introduit dans le discours: "Les sondages indiquent, si je ne m'abuse, que vous ne pouvez pas gagner", ou encore "Vous êtes, mais faut-il le rappeler, le représentant du peuple". Le normand utilise le même moyen d'expression, je ne vous dis que cha. Une des formules qui semble plus fréquente en normand que dans les autres langues d'oïl, est ce qu'on appellera l'incise du respect.

En normaund, coume de fait, no dirait byin des coups sauf voute respect, respect de vouos, en vous respectaunt, et byin d'âote seit du maême. Et paé sément quaund no prêche de tchu ! I fâorait savei quaund que ch'est que la laungue normaunde aime byin s'aindyi de ches mots-là. Si vous luusaez des mots d'intaé, enviaez-nous-les:

respect de vouos
mais qui qu'était restaée la goule sous le naez, respect de vouos ? (Choisy)
eun ampraès-midi du mei d'âot que j'étais, respect de vouos, alloungi dauns eun fossaé de la pllèche qu'est oû bas de la cache, à faire mérienne (Tolvast)
ch’est quand i passait que les euns et l’sâotes, respect de vouos, li mettaient eune pouengnie de bouillie dauns la gouole (Tovast)
no barrait la porte et no mettait eun câodroun derryire pouor lâqui de l’iâo dé dedauns, respect de vouos (Tolvast)
je m’en feus m’assyire oû hâot de la tablle à épuqui eune moussette, respect de vouos,  qu’était pllenne coume eun oeu (Tolvast)
en sortaunt dauns le gardin, respect de vouos, pour tumbaer de l'iâo (Birette)
je m'en feus m'assyire oû hâot de la tablle à épuqui eune moussette, respect de vouos, qu'était pllenne coume eun oeu

en vous respectaunt
je feumes prins par l'iâo qui nous vouéchait la goule, en vous respectaunt (Tolvast)
le cllos yoù que se tyint la feire, en vous respectaunt, est tréjous pllen de vase (Tolvast)
ol avait eune enflle oû pommet de la gaumbe, en vous respectaunt (Tolvast)
quaund no-z-allait besaer les viâos --en vous respectaunt-- derryire la halle (Tolvast)
j’avais veudyi le siâo à aungélique dauns les coumoditaés, tout en vous respectaunt, qu’o s’raient paé loungtemps à yête rés-pllennes (Tolvast)
toute petiote j'étais tréjouos éperluquie, et en vous respectaunt, j' nourrissais taunt d' poués (Tolvast)
maême le terran d'à côtaé de Touorlaville, qui n'est ryin que du sablle, d'aveu la gadou, en vous respectaunt,... (Tolvast)
dé d'pis que j'sis mobilisi, no me fait mouégi des sardènes, cha m'a lâqui le corps, d' mannyire qu'en vouos respectaunt, j'i la couraunte ! (Tolvast)
cha m'ennierait de m'erlevaer cha ne serait-i que pouor prenre eun simplle purot de beuchoun, en vous respectaunt (Tolvast)

respect de la coumpannie
mais o comprint chenna tout de travers et minchit sen pouore chapelet vos devinaez byin ioù, respect de la coumpannie (Birette)

sauns vous offensaer
le fermyi quériait du mâle, sauns vous offensaer, d'aveu sen banné (Tolvast)
no jouait itou és chin bouguets d’aveu des os de pyids de cochoun, sauns vous offensaer (Tolvast)
ch’té pouore criyature, qu’était faite coume vouos et mei, feut prinse d’eune nécessitaé, sauns vous offensaer  (Tolvast)
pardounaez-mei, Madame, sauns vous offensaer, je n' vous suurai paé. Je n' veurs paé yête mouogie pa les nègres (Tolvast)

sauf l’houneu que je vous deis
i se pendait, sauf l’houneu que je vous deis, oû derryire de sa quérette (Tolvast)


Dernière édition par irangnie1 le Sam 20 Aoû - 14:14, édité 4 fois

irangnie1
Admin

Messages : 38
Date d'inscription : 19/03/2016

https://amisdudonjon.kanak.fr

Revenir en haut Aller en bas

#14 Les incises, respect de vous Empty Re: #14 Les incises, respect de vous

Message par irangnie1 Dim 31 Juil - 11:46

irangnie1: enco Tolvast: en vous respectaunt, ch'est le petit frère de lait de Mademouéselle voute fille (i prêche d'eun petit viâo)
chu bouonhoume d'ounclle-lo mouorut drényirement de la jâonisse, sauns vous offensaer

irangnie1
Admin

Messages : 38
Date d'inscription : 19/03/2016

https://amisdudonjon.kanak.fr

Revenir en haut Aller en bas

#14 Les incises, respect de vous Empty Re: #14 Les incises, respect de vous

Message par irangnie1 Lun 15 Aoû - 16:07

sans mentionner le fait que ces formules sont parfois accumulées l'une sur l'autre, comme dans Tolvast: "men pouore D'siré, touot en vouos respectaunt, sauns vouos offensaer, i rend des pouésouns à pllenne gouole. Ch'a fait pityi"

irangnie1
Admin

Messages : 38
Date d'inscription : 19/03/2016

https://amisdudonjon.kanak.fr

Revenir en haut Aller en bas

#14 Les incises, respect de vous Empty Re: #14 Les incises, respect de vous

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum